Przygotowanie pojazdu do zdania


Naprawa uszkodzeń ponadnormatywnych przed oddaniem auta do leasingu


Specjalizujemy się w przygotowywaniu samochodów do zdania po leasingu, na podstawie wiedzy i doświadczenia doradzamy co i w jaki sposób najlepiej jest naprawić, dobrze wiemy które z uszkodzeń są akceptowalne a które nie i co ważne usługi wykonujemy na przyzwoitym poziomie – przy naprawach estetycznych, estetyka jest bardzo ważna.

 

Przygotowanie pojazdu do zdania


Naprawa uszkodzeń ponadnormatywnych przed oddaniem auta do leasingu


Specjalizujemy się w przygotowywaniu samochodów do zdania po leasingu, na podstawie wiedzy i doświadczenia doradzamy co i w jaki sposób najlepiej jest naprawić, dobrze wiemy które z uszkodzeń są akceptowalne a które nie i co ważne usługi wykonujemy na przyzwoitym poziomie – przy naprawach estetycznych, estetyka jest bardzo ważna.

Kompleksowa obsługa


  • wykonujemy door to door
  • wykonujemy przed naprawą rzetelny kosztorys wraz z dokumentacją zdjęciową zgodnie z wytycznymi klienta lub zgodnie z podręcznikiem PZWLP
  • we własnym zakresie wykonujemy: naprawy lakiernicze, PDR, polerowanie, renowację lamp, naprawy plastików wewnętrznych, naprawa szyb itp
  • w przypadku innych usług sami koordynujemy inne naprawy np. wymiany szyb, oklejanie auta, naprawy tapicerskie a nawet naprawy mechaniczne
  • każdy klient flotowy może liczyć na bardzo indywidualne podejście – jesteśmy po to aby pomóc w obsłudze floty samochodowej – postaramy się pomóc w każdym problemie
  • szanujemy Wasz czas – czas przestoju każdego skierowanego do nas auta staramy się skrócić do minimum

Potrzebujesz więcej informacji ? Skontaktuj się z nami ...

ZADZWOŃ TERAZ!

Dlaczego istnieją obciążenia za uszkodzenia ponadnormatywne?


Pojazdy niemal fabryczne pod względem wyglądu zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz cieszą się o wiele większym zainteresowaniem na rynku aut używanych, natomiast te z widocznymi uszkodzeniami często poprzez negatywne odczucia estetyczne kwalifikowane są do jednej kategorii wraz z pojazdami po ciężkich przejściach blacharskich i mechanicznych mimo iż wad takich nie posiadają. Ma to wpływ na wartość rezydualną takiego pojazdu (wartość za jaką można odsprzedać dalej pojazd) nie ma więc nic dziwnego w tym iż firmy leasingowe oraz wynajmujące pojazdy mają w interesie aby auta były w odpowiednim stanie technicznym oraz wizualnym.

Obciążenia za ponadnormatywne uszkodzenia pojazdu są karą dla osób/firm nie dbających o wygląd swojej floty samochodowej, ale brak lub niewielka ilość takich obciążeń to nagroda finansowa dla osób/firm dbających o swoją flotę. – otóż każdy leasingodawca zakłada iż podczas użytku pojazdu jakieś uszkodzenia ponadnormatywne powstaną i w chwili zdania pojazdu przełożą się na dodatkowy zysk dla leasingu.

Czas to pieniądz


W zarządzaniu flotami samochodowymi liczy się nie tylko wysokość obciążenia (faktury za uszkodzenie), ale i koszt czasu jakie auto spędza w naprawie. Dlatego oferujemy wyjątkowo sprawną obsługę pod kontem organizacyjnym, nie przyśpieszamy jedynie procesów technologicznych naprawy – usługa musi być wykonana na poziomie inaczej jej wykonywanie mija się z celem, w końcu tu chodzi o estetykę.

Ostateczną cenę naprawy dokładnie kalkulujemy, przed przystąpieniem do naprawy.

Redukcja kosztów

Koszt naprawy uszkodzeń ponadnormatywnych w naszym warsztacie jest niższy niż wysokość obciążeń za te uszkodzenia. Wysokość obciążeń uzależniona jest od cen części w katalogach producentów pojazdów oraz robocizny po stawkach ASO minus amortyzacja, ponad to ASO nie stosuje napraw w technologii SMART REPAIR czyli np. lakierowanie fragmentu elementu, naprawy PDR, naprawy plastików wewnątrz auta, naprawy tapicerskie, naprawy pęknięć w zderzakach – w takich przepadkach gdzie istnieje np. małe pęknięcie zderzaka, rzeczoznawca kwalifikuje zderzak do wymiany.

Samochody flotowe to narzędzie pracy, tak jak laptop czy telefon. Nie ma więc nic dziwnego w tym iż są intensywnie użytkowane i zbierają wiele śladów użytkowania, często także tych które podczas zdania nie są akceptowalne. Ogromny wpływ na zużycie pojazdu ma ilość jego użytkowników – jeśli użytkownik dostaje auto nowe zazwyczaj o nie dba, jeśli natomiast otrzymuje używane auto które ma do tego wiele widocznych śladów zużycia może mu się wydawać iż sam nie musi o nie dbać.

Akceptowalne uszkodzenia

Akceptowalne uszkodzenia wynikają z normalnej eksploatacji samochodu w związku z tym nie poniesiemy za nie żadnych dodatkowych kosztów zdając auto po leasingu. Uszkodzeń takich po prostu nie da się uniknąć, tak jak pojedynczych uszkodzeń nie akceptowalnych, ale o tym później.

Do akceptowalnych uszkodzeń zaliczymy
  • Zarysowania pod klamkami
  • Zarysowania lakieru które można spolerować (nie zahacza o nie paznokieć)
  • Zarysowanie lakieru (maksymalnie jedno) niemożliwe do spolerowania ale nie sięgające do warstwy antykorozyjnie oraz nie przekraczające 100mm długości i 5mm szerokości
  • Zarysowanie zderzaka w strefie 50mm od dolnej krawędzi – bez głębokich wyżłobień oraz pęknięć i deformacji
  • Zarysowanie lusterka (maksymalnie jedno) które nie przekracza 50x5mm lub średnicy 20mm (wielkość monety 50 groszy) oraz bez wyżłobienia materiału (plastiku)
  • Zarysowania lamp które nie wpływają na ich funkcjonalność (nie dotyczy to jakichkolwiek pęknięć)
  • Drobne odpryski od kamieni – nie sięgające do warstwy antykorozyjnej oraz o średnicy nie większej niż 3mm
  • Wgniecenia – maksymalnie 3 na element oraz na maksymalnie 3 elementach – o wielkości do 20mm (wielkości monety 50 groszy)
  • Naklejki na szybach nie ograniczające widoczności
  • Zabrudzenia możliwe do usunięcia podczas podstawowego czyszczenia (czyszczenia (nie prania))
  • Ślady wytarć bez ubytków w miejscach takich jak: kierownica, drążek zmiany biegów, klamki wewnętrzne, podłokietnik,
  • Zagniecenia na fotelach, bardzo drobne ślady wytarcia foteli
  • Drobne wytarcia i zarysowania w przestrzeni bagażowej (bez głębokich wyżłobień oraz pęknięć)
  • Kołpaki i felgi – wszelkie zarysowania i braki lakieru ale bez wyżłobień materiału oraz pęknięć

Jest to część uszkodzeń jakie można spotkać, wiele innych nie zostało opisanych chociażby w podręcznikach PZWLP, ale zazwyczaj stosowane są powyższe zasady ogólne lub zdrowy rozsądek (malutkie uszkodzenia są zazwyczaj akceptowalne). W trakcie normalnego użytkowania pojazdu zazwyczaj powstają także uszkodzenia nieakceptowalne, często jest to wina innych osób np. większe wgniecenia na drzwiach (uszkodzenia parkingowe), mimo iż to nie My ponosimy winę za powstanie takich uszkodzeń, ponosimy za nie finansową odpowiedzialność (ponieważ leasingując auto zobowiązujemy się do dbania o nie jak o własne auto).

Potrzebujesz więcej informacji ? Skontaktuj się z nami ...

ZADZWOŃ TERAZ!
Nieakceptowalne uszkodzenia

Nieakceptowalne uszkodzenia, niezależnie czy są uzasadnione normalną eksploatacją czy też nie, podlegają obciążeniu po zwrocie pojazdu. Do najczęściej spotykanych nieakceptowalnych uszkodzeń zaliczymy:

  • Wgniecenia o średnicy większej niż 20mm (wielkość monety 50 groszy) –tzn. nieakceptowalnej wielkości lub wgniecenia akceptowalnej wielkości gdy jest więcej niż 3 wgniecenia na elemencie lub gdy wgniecenia akceptowalnej wielkości występują na więcej niż 3 elementach pojazdu
  • Braki lub pęknięcia plastikowych części pod maską, pokrywą silnika, części podwozia, nadkoli,
  • Braki w zestawie naprawczym np. brak lewarka, brak koła zapasowego,
  • Wszelkiego rodzaju inne braki takie jak: brak antenki, emblematów, półki bagażnika, zaślepek np. w zderzaku oraz wszelkiego rodzaju braki wewnątrz pojazdu
  • Wszelkiego rodzaju uszkodzenia opon mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo oraz grubość bieżnika mniejsza niż 1,6mm lub zrównana ze wskaźnikiem TWI opony,
  • Wyżłobienia, zagięcia oraz pęknięcia felg i kołpaków, braki kołpaków, kołpaki różnego typu,
  • Ślady po przewożeniu zwierząt (ślady sierści), zapachy odzwierzęce lub inne nieprzyjemne zapachy np. po papierosach
  • Wszelkie pęknięcia jakichkolwiek plastików wewnątrz i na zewnątrz
  • Ślady wypaleń, przypaleń, dziury w tapicerce i innych elementach
  • Ślady po instalacjach np. pozostawione otwory w plastikowych elementach wnętrza oraz ślady po klejach i odkształcenia spowodowane np. dodatkowym wyposażeniem
  • Ślady gumy do żucia wewnątrz pojazdu (na wykładzinie lub tapicerce)
  • Ślady wytarcia wykładziny np. w okolicy pedału gazu lub sprzęgła
  • Jakiekolwiek uszkodzenia pasów bezpieczeństwa w tym niesprawność mechanizmu zwijacza pasa
  • Uszkodzenia mechaniczne np. zarysowania z wyżłobieniami, obicia plastików wewnątrz pojazdu
  • Wszelkie rozerwania, przypalenia, dziury i inne uszkodzenia mechaniczne w podsufitce
  • Jakiekolwiek pęknięcia kloszy lub mocowań lamp, niedopuszczalne są także znaczne zarysowania oraz głębokie odpryski lamp
  • Wszelkie okleiny i naklejki nie występujące w fabrycznym wyposażeniu samochodu tzn. naklejki reklamowe, ale także tyczy się to naklejek zabezpieczających anteny CB radia. Niedopuszczalne są także ślady po naklejkach i okleinach.
  • Ślady obcych substancji na nadwozi których nie usunie podstawowe mycie pojazdu np. żywica, smoła, duże ślady lotnej rdzy
  • Wszelkie pęknięcia, odpryski i zarysowania szyb i lusterek
  • Pęknięcia lub zarysowania lusterek większe niż 50x5mm lub średnicy 20mm (wielkość monety 50 groszy) lub posiadające wyżłobienia materiału (plastiku)
  • Wszelkie pęknięcia, wyżłobienia, ubytki, deformacje i odkształcenia zderzaków
  • Zarysowania na karoserii których nie można usunąć poprzez polerowanie większe niż 100x5mm lub średnicy 20mm (wielkości monety 50 groszy) lub występujące w liczbie większej niż jedno,
  • Ślady po odkształceniach na zderzakach i innych plastikowych elementach tzw. Pajączki na lakierze - pęknięcia powłoki lakierniczej
  • Wszelkie ślady nieprawidłowej naprawy (nawet jeśli naprawa została wykonana w ASO) np. złe spasowania, odpadający bezbarwny, ślady po lakierowaniu na innych elementach,
  • Odparzenia lakieru np. po nie usunięciu w porę ptasich odchodów z karoserii, żywicy z drzew,
  • Jakiekolwiek ślady korozji – niezależnie od pochodzenia i rozmiaru (w tym wypiaskowania progów i błotników przednich poniżej warstwy anykorozyjnej)
  • Odpryski lakieru których średnica przekracza 3mm lub doszło do uszkodzenia warstwy antykorozyjnej
  • Jakiekolwiek ślady modyfikacji nie konsultowane z leasingodawcą np. podniesiona moc silnika, spoilery – nawet jeśli powinny podnosić wartość auta,
  • Jakiekolwiek świecące kontrolki informujące o uszkodzeniu/awarii danej części/układu
  • Uszkodzenia mechaniczne i elektroniczne: silnika, skrzyni biegów, elementów podwozia, innych elementów wyposażenia np. klimatyzacji, ponad to klimatyzacja powinna być sprawna,

Niezależnie czy uszkodzenie ponadnormatywne zostało spowodowane zwykłą eksploatacją czy też innym zdarzeniem podlega ono obciążeniu, jako iż obniżają one wartość pojazdu.

Przykład: Wadą fabryczną jednego z małych samochodów japońskich jest korozja tylnych błotników, spowodowana obcieraniem się zderzaka o błotniki podczas drgań na wybojach. Jako iż występuje tu korozja niedopuszczalna w żadnej choćby najmniejszej formie, zostaniemy tu obciążeni kosztami zgodnie z kosztorysem. Nie możemy w tym przypadku mieć pretensji do leasingodawcy ponieważ on będąc rzetelnym musi trzymać się wytycznych chociażby książeczki PZWLP, ewentualne roszczenia możemy w takim przypadku kierować jedynie do producenta pojazdu, jednak kiedy już zdaliśmy pojazd z takim uszkodzeniem i nie posiadamy pojazdu nie mamy możliwości złożenie reklamacji u producenta ,,mleko się rozlało” i musimy zapłacić obciążenie za uszkodzenie powstałe tak naprawdę nie z naszej winy.

Wysokość obciążeń uzależniona jest od cen części w katalogach producentów pojazdów oraz robocizny po stawkach ASO, minus amortyzacja, ponad to ASO nie stosuje napraw w technologii SMART REPAIR czyli np. lakierowanie fragmentu elementu, naprawy PDR, naprawy plastików wewnątrz auta, naprawy tapicerskie, naprawy pęknięć w zderzakach – w takich przepadkach gdzie istnieje np. małe pęknięcie zderzaka, rzeczoznawca kwalifikuje zderzak do wymiany, innym przykładem może być wypalona dziurka od papierosa na tylnej kanapie która może zakwalifikować nawet całą kanapę do wymiany.

Amortyzacja kosztów naprawy po zwrocie pojazdu jest zależna od wieku i przebiegu pojazdu, im pojazd jest starszy i ma większy przebieg tym wyższa amortyzacja. Amortyzacja wynosi zazwyczaj 15-60% i o taki procent obniża nam wysokość wyliczonego obciążenia, które jak powyżej opisano wyliczane jest od cen części w katalogach producentów pojazdów oraz robocizny po stawkach ASO. Reasumując znacznie bardziej opłaca się likwidować uszkodzenia ponadnormatywne przed zdaniem w autach świeżych z niskim przebiegiem, natomiast starsze i z dużymi przebiegami które jednocześnie mają tych uszkodzeń znacznie więcej – powinny mieć naprawiane uszkodzenia w sposób wybiórczy – elementy najbardziej uszkodzone i najdroższe.

Wskazówka! Gdy kończy Ci się ubezpieczenie, a zbliża się termin zdania pojazdu, zwróć pojazd najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania ubezpieczenia, zaoszczędzisz w ten sposób na zakupie nowej często drogiej polisy (OC i AC)

Warto usunąć lub zniwelować uszkodzenia do poziomu akceptowalnego przed zdaniem auta do leasingu.

Specjalizujemy się w przygotowaniu samochodów do zdania po leasingu oraz zwrotu po wynajmie. Co bardzo ważne jakość naszych usług jest na poziomie który nie jest podważany przez rzeczoznawców. Sami oceniamy stan pojazdu i informujemy jakie uszkodzenia są zagrożone obciążeniem. Naprawiamy jedynie uszkodzenia ponadnormatywne w technologii dobranej według wytycznych jakościowych i ekonomicznych z uwzględnieniem wartości czasu przestoju pojazdu oraz dobieramy jednocześnie technologię która spełniając powyższe wytyczne będzie jak najmniej ingerencyjną.

Naprawa na odpowiednim poziomie

Wszelkiego rodzaju naprawy wykonywane w pojazdach leasingowanych oraz wynajmowanych muszą zostać wykonane na przyzwoitym poziomie. Do dopilnowania jakości naprawy zobowiązany jest użytkownik, ponieważ to on użytkując pojazd na co dzień ma możliwość dostrzec wszelkie nieprawidłowości np. pękającą szpachlę lub problemy z elektroniką. Tyczy się to także szkód naprawianych z ubezpieczenia w ASO.

Co oznacza pojęcie ,,przyzwoity poziom” – oznacza to przede wszystkim iż naprawa musi być zgodna z technologią oraz wyglądać schludnie i estetycznie – czyli żadne ślady napraw gołym okiem nie powinny być dostrzegalne. Nie oznacza to jednocześnie iż naprawa ma być ,,na poziomie fabryki” lub ,,idealnie”, nikt nie oczekuje aby 3-4 letni samochód był jak nowy czyli bez przygód w przeszłości, ale można a nawet trzeba oczekiwać aby naprawy w 3-4 letnim aucie były wykonane estetycznie i zgodnie z technologią.

Potrzebujesz więcej informacji ? Skontaktuj się z nami ...

ZADZWOŃ TERAZ!
Przygotowanie auta do zwrotu po zakończeniu umowy leasingowej

Przegląd Estetyczny – co to jest?

Podczas przeglądu estetycznego, na czystym samochodzie wyszczególniane są wszystkie uszkodzenia – zaznaczane są one markerem kredowym, następnie dokonywana jest dokumentacja fotograficzna, która zostaje przesłana do klienta wraz z opisem i wyceną naprawy uszkodzeń.

Jak przygotować auto do zwrotu?

Tak naprawdę auto do zwrotu przygotowujemy przez cały okres jego użytkowania, jeśli przez cały ten okres traktujemy je jak własne to obciążenia jeśli będą to niewielkie. Należy pamiętać iż dopilnować należy nie tylko aby nie było uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz auta, ale także: grubości bieżnika, terminowych wpisów w książce serwisowej, sprawności technicznej pojazdu w tym także fakt iż nie mogą się świecić żadne komunikaty o błędach np. silnika.

Przed zdaniem należy:

  1. Wszelkie szkody komunikacyjne powinny zostać zlikwidowane przed zdaniem pojazdu, tyczy się to także tych zgłoszonych – w przypadku samego zgłoszenia szkody do ubezpieczalni zostaniemy obciążeni dokładnie tak samo jak byśmy tej szkody nie zgłosili.
  2. Usunąć naklejki reklamowe z karoserii.
  3. Sprawdzić kompletność wyposażenia pojazdu w tym: dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym , aktualna polisa OC/AC, instrukcja obsługi pojazdu, książka serwisowa (sprawdzić czy są wszystkie pieczątki), kluczyki, karty z kodami do radia, elementy dodatkowego wyposażenia,
  4. Pojazd powinien być czysty wewnątrz i na zewnątrz – jeśli pojazd będzie brudny użytkownik zostanie obciążany kosztami mycia a oględziny zostaną przeprowadzone w późniejszym terminie – nie będziemy mogli uczestniczyć przy tych oględzinach, a tego typu oględziny są nie mniej dokładne. Pojazd ponadto musi być wolny on nieprzyjemnych zapachów w szczególności zapachu papierosów. – czysty i zadbany pojazd zmieni także odczucia rzeczoznawcy do oględzin - na bardziej pozytywne.
  5. Zabrać z pojazdu wszystkie swoje rzeczy prywatne! – auto po przekazaniu może jechać daleko…

Obowiązek przestrzegania terminów i interwałów przeglądów technicznych spoczywa po stronie użytkowania, zobowiązany jest on również do dopilnowania aby wszystkie te przeglądy i naprawy były odnotowane w książce serwisowej. – brak książki serwisowej podczas zdania lub adnotacji o wymaganym przeglądzie to koszt ok.300zł

Po zwrocie pojazdu, następuje ostateczne rozliczenie leasingowanego pojazdu, obejmuje ono nie tylko ewentualne ponadnormatywne uszkodzenia, ale także kwestie związane z np. książką serwisową, rozliczany jest także zakontraktowany przebieg, ewentualny nieterminowy zwrot pojazdu (zależnie od umowy).

Przebieg w pojeździe leasingowanym

Ciężko jest z góry zaplanować wielkość przebiegu danego samochodu, każdy użytkownik ma inną drogę do domu, ma też inną trasę podczas czynności służbowych. W umowie leasingowej musi być jednak zawarty prognozowany przebieg pojazdu, jest to ważne ponieważ od tego zależy wysokość raty leasingowej, warto tu być uczciwym i dokładnie oszacować potrzeby, ponieważ niższa rata leasingu może odbić się czkawką podczas rozliczenia po zakończeniu leasingu. Leasingodawca często zakłada widełki w jakim przebiegu powinien mieścić się samochód, jeśli przebieg ten jest mniejszy oddaje nam np.10 groszy z każdego kilometra, natomiast jeśli przebieg ten jest większy obciąża nas np.20 groszy za każdy kilometr. Przy 30tyś km nadbiegu to już nie są grosze, może to być 6 tyś zł.

W związku z powyższym uważajcie na tanie leasingi w których prognozowany przebieg roczny wynosi np. 10 tyś. km. Ponadto wiele tanich leasingów narzuca własne normy uszkodzeń ponadnormatywnych.

Warto wiedzieć
7 września 2020
Pomiar lakieru Miernik lakieru

Miernik lakieru – jak używać podczas zakupu auta?

Grubość powłoki lakierniczej określa się w mikrometrach (mikronach) skrót to μm a 1 μm to jedna tysięczna milimetra- czyli 1000 μm to 1 milimetr (0,1 centymetra). […]
2 lipca 2020
Usuwanie wgnieceń Warszawa

Jakie wgniecenia można usunąć?

Sposoby naprawy wgnieceń karoserii – omówienie metod bezinwazyjnych Nie każde wgniecenie na Twoim aucie wymaga głębokiej ingerencji w strukturę blachy, szpachlowania oraz malowania. Jest szereg przypadków, […]
19 czerwca 2020
Ile kosztuje usuwanie wgnieceń metodą bezlakierową PDR

Ile kosztuje usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Usuwanie wgnieceń cena To naturalne, że zanim coś kupimy sprawdzamy cenę. Nie inaczej jest w przypadku usług związanych z PDR. Ze statystyk naszej strony wynika, że […]
Call Now ButtonZadzwoń