Naprawa pęknięć i deformacji zderzaków


Spawanie zderzaków


Spawanie zderzaków i naprawa zderzaków to właściwie spawanie pęknięć zderzaków, naprawa deformacji zderzaków. Klejenie zderzaków PUR.

 

Naprawa pęknięć i deformacji zderzaków


Spawanie zderzaków


Spawanie zderzaków i naprawa zderzaków to właściwie spawanie pęknięć zderzaków, naprawa deformacji zderzaków. Klejenie zderzaków PUR.

Spawanie zderzaków

Spawamy zderzaki z małymi pęknięciami, deformacjami, drobnymi dziurami lub innymi drobnymi brakami, w przypadku większych uszkodzeń naprawa także jest często możliwa ale niekoniecznie opłacalna element naprawiany zawsze ma niższą wartość nie tylko pod względem wartości ale także pod względem użyteczności dlatego duże naprawy na plastikach wykonujemy jedynie w przypadku braku dostępności danego elementu na runku lub bardzo wysokiej ceny tego elementu, przy wycenie nie tylko wyceniamy uszkodzenia ale także tłumaczymy i doradzamy.

Zalety spawania uszkodzeń na zderzaku:

  • bardzo niski koszt naprawy w porównaniu do kosztu wymiany
  • szybkość wykonania naprawy
  • możliwość naprawy wszystkich zderzaków niezależnie od tworzywa (w przypadku PUR itp. zderzaki są klejone)
  • solidność wykonanej naprawy – pęknięcia są przetopione lub zalane na stałe klejem
  • ekologia – brak konieczności produkcji nowego zderzaka oraz utylizacji starego

Wady spawania uszkodzeń na zderzaku:

  • w przypadku spawania - deformacja w okolicy spawu (w przypadku klejenia niema tego efektu) – powoduje to konieczność użycia szpachli na zderzaku w obszarze naprawy deformacji. (niższa wartość użytkowa)
  • brak możliwości idealnego odtworzenia niektórych kształtów/przetłoczeń

Naprawiamy pęknięte zderzaki

ZADZWOŃ TERAZ!
 

Spawanie uszkodzeń na zderzaku

Uszkodzenie może być małe lub duże ale umiejscowienie uszkodzenia ma jeszcze większe znaczenie, im uszkodzenie jest na bardziej skomplikowanym kształcie tym koszt naprawy wzrasta, a możliwość samej naprawy spada.

Do naprawy zderzaka w 99% przypadków należy doliczyć koszty: demontażu, montażu, lakierowania, a w przypadku dużego spawania także dodatkowej pracy lakiernika jaką jest wyszpachlowanie i wykończenie odkształceń po naprawie.

Zapraszany do zakładki: usługi lakiernicze.

Koszt spawania/klejenia uszkodzenia na zderzaku zależny jest od: wielkości uszkodzenia, stopienia skomplikowania uszkodzenia, umiejscowienie uszkodzenia, materiał z jakiego wykonano zderzak, metody naprawy (klejenie to zdecydowanie droższa metoda, bardziej czasochłonna i kilkukrotnie droższa pod kontem zużytego materiału).

Czym jest spawanie plastiku, a czym klejenie?

Spawanie plastiku to łączenie elementów plastikowych za pomocą spoiwa stapiającego się i łączącego razem z uszkodzonym elementem, spoiwo musi być odpowiednio dobrane aby stopione się połączyło, nieodpowiednio dobrane spoiwo zachowa się jak olej wylany do wody, niby w jednym miejscu ale oddzielnie. W Blachmed posiadamy ok. 30 różnych spoiw, często ale nie zawsze do spawania służą te same plastiki z jakich jest wyprodukowany element. Do klejenia natomiast używamy specjalnych klei przeznaczonych wyłącznie do plastiku które są wspomagane przez produkty dodatkowe takie jak podkłady poprawiające wiązanie oraz siatki wzmacniające, klejenie to metoda znacznie droższa, wymaga więcej czasu oraz droższych materiałów, jest to najlepsza metoda do naprawy tworzyw z PUR.

 
Co można naprawić
Czego nie można naprawić
Naprawa kiedy zderzak jest drogi, trudno dostępny