FAQ - Najczęściej zadawane pytania
Pytania ogólne
Aby wycenić koszt naprawy pojedynczych wgnieceń:
- Wyślij zdjęcia w formie MMS na numer 504 309 429 to najszybsza droga wyceny.
*Dla każdego uszkodzenia zrób kilka zdjęć: z przodu, z lewej i z prawej strony tak aby jak najlepiej je zobrazować. - Wyślij zdjęcia mailem na biuro@blachmed.pl – zazwyczaj odpowiedź dostaniesz w ciągu 24 godzin.
*Dla każdego uszkodzenia zrób kilka zdjęć: z przodu, z lewej i z prawej strony tak aby jak najlepiej je zobrazować. - Umów się na wycenę na miejscu w Zielonce ul. Zaułek 6 pod numerem 504 309 429
Koniecznie zadzwoń przed przyjazdem, ponieważ w godzinach pracy często obsługujemy inne firmy w ich siedzibach.
**Ostateczna wycena następuje zawsze tuż przed naprawą, kiedy mamy możliwość naocznej oceny uszkodzenia.
W przypadku wyceny gradobić, polerowania, powłoki ceramicznej wycena możliwa jest jedynie na miejscu w warsztacie. Pamiętaj jednak aby przed przyjazdem zadzwonić i umówić dzień i godzinę wizyty.
Napraw i oględzin na miejscu dokonujemy jedynie po wcześniejszym zapisaniu się na konkrety dzień i konkretną godzinę.
W Blachmed przebieg likwidacji szkody wygląda następująco:
- Kontakt telefoniczny. Chęć likwidacji szkody w naszym warsztacie można zgłosić pod numerem 504-309-429. Zostaną Państwo zapisani na oględziny na konkretny dzień i godzinę. Szkodę można zgłosić do ubezpieczalni przed przyjazdem, jak i na miejscu, kiedy będą państwo w warsztacie. Tu należy jednak pamiętać, aby dokonać tego w terminie wyznaczonym przez ubezpieczalnie (dotyczy przede wszystkim AC).
- Oględziny szkody przez warsztat oraz wypełnienie upoważnienia dla warsztatu. Oględziny zostaną wykonane przez pracownika warsztatu. Przy bardzo drobnych szkodach może to zostać wykonane na poczekaniu. Może jednak zająć to nawet kilka godzin - szczególnie przy oględzinach aut uszkodzonych przez gradobicie. W przypadku, gdy pojazd jest uszkodzony nieco mocniej np .zderzak, a pod zderzakiem potencjalne inne uszkodzenia poprosimy państwa o pozostawienie samochodu na cały dzień, ponieważ zderzak w takich przypadkach należy zdemontować i udokumentować uszkodzenia jakie powstały pod nim. Oględziny wykonane przez warsztat są na tyle prawidłowo udokumentowane fotograficznie, że zazwyczaj ubezpieczalnie nie przysyłają swoich rzeczoznawców do ponownych oględzin, a jedynie analizują otrzymaną dokumentację fotograficzną.
- Wykonanie i przesłanie przez warsztat do ubezpieczalni:
- kalkulacji naprawy,
- receptury lakierniczej,
- dokumentacji dotyczącej naprawy
- zdjęć uszkodzeń pojazdu.
- Analiza przez ubezpieczalnię kalkulacji naprawy oraz zasadności roszczeń.
- Przyjęcie przez ubezpieczalnię kosztorysu naprawy oraz odpowiedzialności za szkodę. Może się zdarzyć, że ubezpieczalnia ma inną wizję na naprawę państwa samochodu. W takich przypadkach dojście do porozumienia z ubezpieczalnią może nam zająć więcej czasu.
- Zamówienie części zamiennych oraz zapisanie wstępnie na termin naprawy. Czas oczekiwania na części zamienne jest różny. Zazwyczaj trwa to od kilku dni do nawet kliku miesięcy (w szczególnych przypadkach).
- Gdy otrzymamy części kontaktujemy się z Państwem i potwierdzamy termin naprawy
- Wstawienie pojazdu do naprawy oraz uzupełnienie dokumentów dot. samochodu zastępczego, wyjazd samochodem zastępczym*
- Naprawa uszkodzonego pojazdu. Auto naprawiamy i lakierujemy na terenie naszego warsztatu. Jeśli jakichś usług nie mamy we własnej ofercie korzystamy z naszych zaufanych podwykonawców w ich warsztatach.
- Kontrola jakości wykonanej naprawy. Po pozytywnej kontroli jakości następuje kontakt z klientem dotyczący odbioru naprawionego pojazdu.
- Przygotowanie pojazdu do wydania klientowi, wystawienie faktury.
- Odbiór naprawionego pojazdu oraz zwrot pojazdu zastępczego. Auto zastępcze należy zwrócić z tym samym stanem paliwa, nie trzeba go myć.
- Przed lub tuż po zgłoszeniu uszkodzenia wyślij zdjęcia uszkodzenia MMS-em (504-309-429) lub mailem biuro@blachmed.pl
- Dojazd jest możliwy jedynie do firm w których są odpowiednie warunki do wykonywania prac czyli miejsce jest zadaszone/ogrzewane, jest dostęp do prądu itp. Nie dojeżdżamy do klientów indywidualnych.
- Minimum logistyczne – jest naliczane w przypadku zleceń nie przekraczających kwoty minimum logistycznego. Przykłady:
- 1 wgniecenie to koszt równy minimum logistycznemu,
- 2 wgniecenia na jednym aucie to koszt równy minimum logistycznemu,
- 6 wgnieceń na jednym aucie to koszt zgodny z cennikiem,
Minimum logistyczne nie jest naliczane jeżeli źle ocenimy nasze możliwości na podstawie zdjęć oraz oględzin przed rozpoczęciem prac.(tzn. jeżeli przy obu ocenach stwierdzimy iż uszkodzenie da się naprawić, a naprawa się nie powiedzie).
W przypadku sytuacji gdy na miejscu okazuje się iż wgniecenie można jedynie lub najprawdopodobniej jedynie zmniejszyć można zrezygnować z naprawy bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych.
Minimum logistyczne jest bezwzględnie naliczane w przypadku gdy:
- wgniecenie zostanie usunięte (nawet jedno),
- wgniecenie zostanie zminimalizowane (a przed rozpoczęciem prac zostanie stwierdzone iż wgniecenie można jedynie zminimalizować)(nawet jedno),
- zdjęcia nie zostały przesłane,
- zdjęcia zostały źle wykonane,
- gdy auto przeznaczone do naprawy nie zjawi się,
- Wgniecenia na każdym aucie liczone są oddzielnie.
- Gdy auta przeznaczonego do naprawy nie ma na czas naliczana jest opłata 50 zł netto za każdą pełną godzinę.
- Firmy współpracujące powinny informować klientów o tym iż:
- Elementy lakierowane naprawiane są na odpowiedzialność klienta.
- W przypadku naprawy odprysków szyb istnieje ryzyko ich pęknięcia ok. 1-2%.
Usuwanie wgnieceń
Średnie i Duże – od godziny do całego dnia.
Nie powinien, ewentualne zarysowania jesteśmy w stanie spolerować jednak jeżeli lakier bezbarwny został uszkodzony, uszkodzenie lakieru się nie zmieni.
Jeżeli lakier został wyraźnie uszkodzony dany element można naprawić ,,pod lakier”, dzięki czemu ilość szpachli zostaje ograniczona.
Na życzenie klienta możemy naprawiać element z uszkodzonym lakierem, ale uszkodzenie podczas naprawy może się powiększyć (np.: ze względu na mikropęknięcia struktury lakieru).
Nie bardzo. Dużo zależy od: folii, ilości wgnieceń oraz dostępu do wgnieceń. Folia bardzo często nie wytrzymuje naprawy.
W razie konieczności zrywania folii jesteśmy w stanie to zrobić, oraz możemy skierować państwa do odpowiedniej firmy oklejającej auta.
Naprawa odprysków szyb
Polerowanie lakieru
1 element do kilkudziesięciu minut.
Całe auto: (jest to bardzo zależne od wielkości auta, stanu oraz twardości lakieru)
1-etap: 1 dzień
2-etapy: 1-3 dni
3-etapy: 2-4 dni.
Polerowanie lamp
Trwałość efektu zależna jest przede wszystkim od tego z jakiej jakości materiałów wykonane są lampy.
Znaczenie ma także:
- czy auto jest garażowane (światło UV to niszczyciel lamp)
- na jakich myjniach auto jest myte (silna chemia dodatkowo je niszczy)
- czy lampy zostały zabezpieczone (zabezpieczenie lamp, szczególnie ceramiczne spowalnia proces niszczenia się lamp, zabezpieczenie zmniejsza skutki silnej chemii oraz światła UV)
Zazwyczaj w dziesięcioletnich autach efekt utrzymuje się 3-5 lat, jednak w związku z powyższym jest to zależne od wielu czynników.
Ceramiczna ochrona lakieru
Powłoka ceramiczna według danych producenta utrzymuje się do 5 lat. Powłoka hydrofobowa ok 12 miesięcy. Powłoka ceramiczna to zawsze minimum 2 warstwy (nawet aplikowana w 1 warstwie wytwarza ona część dolną i górną): ceramika chroniąca lakier przed mikro-ryskami nie posiadająca właściwości hydrofobowych oraz powłoka hydrofobowa która jest na wierzchu i chroni ona dolną warstwę mimo iż zawsze jest delikatniejsza (mniej odporna na chemię itp). Co ok 12 miesięcy jest wskazana ponowna hydrofobizacja lakieru.(hydrofobizacja lakieru to nie kolejna aplikacja ceramiki ale można w tym celu także dołożyć dodatkową warstwę ceramiki)
Istnieją powłoki 10 letnie...tak nawet jest na nie gwarancja, ale jest też sporo gwiazdek (****) najsilniejsze powłoki hydrofobowe wytrzymują i tak max 15 miesięcy więc pierwsza (*) to konieczność corocznej hydrofobizacji lakieru w tym nie ma nic dziwnego tak to już jest jeśli chcemy aby efekt hydrofobowy był zawsze na wysokim poziomie. Kolejna (*) to konieczność mycia auta wyłącznie w myjni gdzie aplikowano powłokę, takie mycia swoje kosztują i są stosowane tam dodatkowe 'bustery' przedłużające żywotność powłoki hydrofonowej. W przypadku lakieru który będzie miał taką opiekę jego ochrona nie skończy się nigdy. - ale u nas nie chodzi o to aby uzależniać od siebie klienta...
Żywotność powłok jest zależna przede wszystkim od stosowanej chemii na myjniach, im chemia jest bardziej agresywna tym może bardziej oddziaływać na powłokę. Karoserie pokrytą powłoką jest znacznie łatwiej czyścić, dzięki czemu nie ma konieczności stosowania agresywnej chemii. Wpływ na żywotność powłoki ma również ilość myć oraz to czy lakier otrzymuje coś do podbicia efektu hydrofobowego może to być specjalny 'buster' stosowany co kilka miesięcy może zastąpić ponowną aplikację powłoki hydrofobowej po 12 miesiącach lub tzw. szybki wosk który będzie chronił powłokę między myciami, podbije siłę i wydłuży żywotność powłoki.
Pamiętaj! Po aplikacji nie myj auta przez 7 dni, aby powłoka miała czas na całkowite związanie się z lakierem.
Jeśli ktoś myje auto ,,na własnym podwórko" to polecamy do mycia wszystkie produkty marki ADBL są to produkty przeznaczone typowo do detailingu.Tak, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Normalny lakier bez zabezpieczeń- lakier bezbarwny – to lakier ochronny, lakiery bezbarwne są lepsze i gorsze, zazwyczaj im nowsze auta tym słabszy bezbarwny – nie mówiąc już o lakierach UNI. Powłoka ceramiczna podnosi ochronę lakieru bezbarwnego przed rysami o nazwijmy to ‘poziom wyżej’ czyli twarde lakiery będą jeszcze bardziej odporne na rysy, a lakiery miękkie zbliżą się odpornością ku zwyczajnym lakierom.
Głównym celem ochrony powłoki (pod względem zarysowań) jest zabezpieczenie lakieru przed tarciem gąbki z myjni. Różnica pomiędzy lakierem zabezpieczonym, a nie zabezpieczonym jest idealnie widoczna po zabezpieczeniu lakieru pół na pół i porysowaniu kluczem oczkowym, ale o tym więcej w BLOGU.