FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Pytania ogólne

1Dlaczego nie ma podanych godzin pracy?
Ponieważ na co dzień obsługujemy inne firmy w ich siedzibach. Godziny otwarcia ustalane są indywidualnie z klientem.
2Jak wygląda wycena uszkodzeń w Blachmed?

Aby wycenić koszt naprawy pojedynczych wgnieceń:

  1. Wyślij zdjęcia w formie MMS na numer 504 309 429 to najszybsza droga wyceny.
    *Dla każdego uszkodzenia zrób kilka zdjęć: z przodu, z lewej i z prawej strony tak aby jak najlepiej je zobrazować.
  2. Wyślij zdjęcia mailem na biuro@blachmed.pl – zazwyczaj odpowiedź dostaniesz w ciągu 24 godzin.
    *Dla każdego uszkodzenia zrób kilka zdjęć: z przodu, z lewej i z prawej strony tak aby jak najlepiej je zobrazować.
  3. Umów się na wycenę na miejscu w Zielonce ul. Zaułek 6 pod numerem 504 309 429
    Koniecznie zadzwoń przed przyjazdem, ponieważ w godzinach pracy często obsługujemy inne firmy w ich siedzibach.

**Ostateczna wycena następuje zawsze tuż przed naprawą, kiedy mamy możliwość naocznej oceny uszkodzenia.

W przypadku wyceny gradobić, polerowania, powłoki ceramicznej wycena możliwa jest jedynie na miejscu w warsztacie. Pamiętaj jednak aby przed przyjazdem zadzwonić i umówić dzień i godzinę wizyty.

Napraw i oględzin na miejscu dokonujemy jedynie po wcześniejszym zapisaniu się na konkrety dzień i konkretną godzinę.

3Bezgotówkowa naprawa samochodu z OC/AC - Jak przebiega?

W Blachmed przebieg likwidacji szkody wygląda następująco:

  1. Kontakt telefoniczny. Chęć likwidacji szkody w naszym warsztacie można zgłosić pod numerem 504-309-429. Zostaną Państwo zapisani na oględziny na konkretny dzień i godzinę. Szkodę można zgłosić do ubezpieczalni przed przyjazdem, jak i na miejscu, kiedy będą państwo w warsztacie. Tu należy jednak pamiętać, aby dokonać tego w terminie wyznaczonym przez ubezpieczalnie (dotyczy przede wszystkim AC).
  2. Oględziny szkody przez warsztat oraz wypełnienie upoważnienia dla warsztatu. Oględziny zostaną wykonane przez pracownika warsztatu. Przy bardzo drobnych szkodach może to zostać wykonane na poczekaniu. Może jednak zająć to nawet kilka godzin - szczególnie przy oględzinach aut uszkodzonych przez gradobicie. W przypadku, gdy pojazd jest uszkodzony nieco mocniej np .zderzak, a pod zderzakiem potencjalne inne uszkodzenia poprosimy państwa o pozostawienie samochodu na cały dzień, ponieważ zderzak w takich przypadkach należy zdemontować i udokumentować uszkodzenia jakie powstały pod nim. Oględziny wykonane przez warsztat są na tyle prawidłowo udokumentowane fotograficznie, że zazwyczaj ubezpieczalnie nie przysyłają swoich rzeczoznawców do ponownych oględzin, a jedynie analizują otrzymaną dokumentację fotograficzną.
  3. Wykonanie i przesłanie przez warsztat do ubezpieczalni:
    • kalkulacji naprawy,
    • receptury lakierniczej,
    • dokumentacji dotyczącej naprawy
    • zdjęć uszkodzeń pojazdu.
  4. Analiza przez ubezpieczalnię kalkulacji naprawy oraz zasadności roszczeń.
  5. Przyjęcie przez ubezpieczalnię kosztorysu naprawy oraz odpowiedzialności za szkodę. Może się zdarzyć, że ubezpieczalnia ma inną wizję na naprawę państwa samochodu. W takich przypadkach dojście do porozumienia z ubezpieczalnią może nam zająć więcej czasu.
  6. Zamówienie części zamiennych oraz zapisanie wstępnie na termin naprawy. Czas oczekiwania na części zamienne jest różny. Zazwyczaj trwa to od kilku dni do nawet kliku miesięcy (w szczególnych przypadkach).
  7. Gdy otrzymamy części kontaktujemy się z Państwem i potwierdzamy termin naprawy
  8. Wstawienie pojazdu do naprawy oraz uzupełnienie dokumentów dot. samochodu zastępczego, wyjazd samochodem zastępczym*
  9. Naprawa uszkodzonego pojazdu. Auto naprawiamy i lakierujemy na terenie naszego warsztatu. Jeśli jakichś usług nie mamy we własnej ofercie korzystamy z naszych zaufanych podwykonawców w ich warsztatach.
  10. Kontrola jakości wykonanej naprawy. Po pozytywnej kontroli jakości następuje kontakt z klientem dotyczący odbioru naprawionego pojazdu.
  11. Przygotowanie pojazdu do wydania klientowi, wystawienie faktury.
  12. Odbiór naprawionego pojazdu oraz zwrot pojazdu zastępczego. Auto zastępcze należy zwrócić z tym samym stanem paliwa, nie trzeba go myć.
4Instrukcja działania Pogotowia PDR
  1. Przed lub tuż po zgłoszeniu uszkodzenia wyślij zdjęcia uszkodzenia MMS-em (504-309-429) lub mailem biuro@blachmed.pl
  2. Dojazd jest możliwy jedynie do firm w których są odpowiednie warunki do wykonywania prac czyli miejsce jest zadaszone/ogrzewane, jest dostęp do prądu itp. Nie dojeżdżamy do klientów indywidualnych.
  3. Minimum logistyczne – jest naliczane w przypadku zleceń nie przekraczających kwoty minimum logistycznego. Przykłady:
    • 1 wgniecenie to koszt równy minimum logistycznemu,
    • 2 wgniecenia na jednym aucie to koszt równy minimum logistycznemu,
    • 6 wgnieceń na jednym aucie to koszt zgodny z cennikiem,

    Minimum logistyczne nie jest naliczane jeżeli źle ocenimy nasze możliwości na podstawie zdjęć oraz oględzin przed rozpoczęciem prac.(tzn. jeżeli przy obu ocenach stwierdzimy iż uszkodzenie da się naprawić, a naprawa się nie powiedzie).

    W przypadku sytuacji gdy na miejscu okazuje się iż wgniecenie można jedynie lub najprawdopodobniej jedynie zmniejszyć można zrezygnować z naprawy bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych.

    Minimum logistyczne jest bezwzględnie naliczane w przypadku gdy:

    • wgniecenie zostanie usunięte (nawet jedno),
    • wgniecenie zostanie zminimalizowane (a przed rozpoczęciem prac zostanie stwierdzone iż wgniecenie można jedynie zminimalizować)(nawet jedno),
    • zdjęcia nie zostały przesłane,
    • zdjęcia zostały źle wykonane,
    • gdy auto przeznaczone do naprawy nie zjawi się,
  4. Wgniecenia na każdym aucie liczone są oddzielnie.
  5. Gdy auta przeznaczonego do naprawy nie ma na czas naliczana jest opłata 50 zł netto za każdą pełną godzinę.
  6. Firmy współpracujące powinny informować klientów o tym iż:
    • Elementy lakierowane naprawiane są na odpowiedzialność klienta.
    • W przypadku naprawy odprysków szyb istnieje ryzyko ich pęknięcia ok. 1-2%.
Prosimy o szczegółowe zdjęcia abyśmy mogli jak najdokładniej ocenić czy jest sens naprawy.

Usuwanie wgnieceń

1Czy lakier musi być oryginalny?
Nie, choć najlepiej aby lakier był oryginalny, jeżeli lakier został źle położony może dojść do oderwania lakieru, zdarza się to w ok. 2% przypadków napraw na nie oryginalnie polakierowanych elementach, a naprawy te są wykonywane na odpowiedzialność klienta.
2Czy pod lakierem może być szpachla?
Nie, fragmenty elementów na których jest szpachla nie mogą być naprawiane techniką PDR.
3Jak długo zajmuje naprawa jednego wgniecenia?
Małe - Od 15 minut do godziny.
Średnie i Duże – od godziny do całego dnia.
4Jak długo zajmuje usuwanie wgnieceń po gradobiciu?
Przykładowo 100 małych wgnieceń jesteśmy w stanie usunąć nawet w mniej niż 24 godziny, poprzez skierowanie do pracy przy tym aucie kilku techników. Przy wycenie auta po gradobiciu zawsze podajemy przedział czasu jaki jest nam potrzebny na naprawę.
5Czy lakier może być uszkodzony?

Nie powinien, ewentualne zarysowania jesteśmy w stanie spolerować jednak jeżeli lakier bezbarwny został uszkodzony, uszkodzenie lakieru się nie zmieni.

Jeżeli lakier został wyraźnie uszkodzony dany element można naprawić ,,pod lakier”, dzięki czemu ilość szpachli zostaje ograniczona.

Na życzenie klienta możemy naprawiać element z uszkodzonym lakierem, ale uszkodzenie podczas naprawy może się powiększyć (np.: ze względu na mikropęknięcia struktury lakieru).

6Jak duże wgniecenia po gradobiciu można usuwać?
Można usuwać nawet bardzo duże wgniecenia wszystko zależy od głębokości wgnieceń oraz twardości blachy. Dla przykładu samochody marki Renault, Kia czy Hyundai z reguły mają miękką blachę i można tam usuwać dwa razy większe wgniecenia niż w przykładowo samochodach marki Volvo. – nie ma tu żadnych reguł każde uszkodzenie jest inne a możliwa naprawa nie jest zależna jedynie od wielkości uszkodzenia.
7Czy można naprawić elementy aluminiowe?
Tak, ale takie elementy są zdecydowanie trudniejsze w naprawie i co za tym idzie nasze możliwości są bardziej ograniczone.
8Czy można naprawić elementy pokryte folią?

Nie bardzo. Dużo zależy od: folii, ilości wgnieceń oraz dostępu do wgnieceń. Folia bardzo często nie wytrzymuje naprawy.

W razie konieczności zrywania folii jesteśmy w stanie to zrobić, oraz możemy skierować państwa do odpowiedniej firmy oklejającej auta.

9Jaki ma sens naprawa ,,pod lakier”?
Przede wszystkim unikamy wymiany elementów, szczególnie ważny jest dach, poza tym unikamy ,,siadania szpachli”, mamy mniejszą utratę wartości auta, szpachla jeśli jest to nie ma jak odpaść, to nie kilka milimetrów lecz z reguły góra jeden milimetr.
10Dlaczego auta po gradobiciu nie można tak po prostu wyszpachlować?
Ponieważ ilość szpachli była by zbyt duża, szpachla na dachu by popękała, jeżeli decydujemy się wyłącznie na naprawę tradycyjną dach trzeba wyciąć i wspawać nowy. Jednak przed taką naprawą warto przeprowadzić analizę ekonomiczną naprawy danego auta, szczególnie pod kontem jego utraty wartości (dużo szpachli, wymieniony dach(naruszona konstrukcja)).
11Czy wgniecenia parkingowe należą do łatwych wgnieceń, czy raczej do trudnych?
Zdecydowanie najczęściej są to wgniecenia trudne, czasem są usuwalne w 100% czasem na tyle, ze widać je jedynie w naszych specjalnych lampach, ale i bywa, że udaje się je tylko zmniejszyć, wszystko zależy od wielkości i głębokości wgniecenia oraz twardości blachy.
12Czy problemem jest usuwanie wgnieceń na przetłoczeniach?
Tak, takie wgniecenia często nie wychodzą w 100% jednak często można je zminimalizować w bardzo znacznym stopniu.
13Na wgnieceniu odbiło się wzmocnienie, czy da się je wbić?
Zazwyczaj tak. Dużo zależy od tego jak duża i ostra jest górka (czy blacha uległa trwałej deformacji).
14Czy można naprawić rozległe wgniecenia po upadku śniegu na dach auta?
Tak, jednak każdy przypadek jest inny w wielu autach dachy daje się naprawić w 100%, w innych na tyle, że się nie rzuca w oczy, ale bywa też, że taka naprawa ratuje auto jedynie przed wymianą dachu.

Naprawa odprysków szyb

1Czy każde uszkodzenie szyby można naprawić?
Niestety nie. Głównie naprawie podlegają tylko odpryski nie przekraczające wielkością monety 5-cio złotowej. Odprysk również nie powinien znajdować się blisko krawędzi szyby (min. 10 cm). Słabe efekty naprawy są także w przypadku odprysków typu gwiazdka lub odprysków które powstały kilka miesięcy przed naprawą (kurz zbiera się w odprysku).
2Czy po naprawie zostanie jakiś ślad?
Tak, zawsze po naprawie zostaje ślad. Przeważnie jest to bardzo mały, ledwie widoczny punkt. Dużo zależy jak długo auto jeździło z takim odpryskiem i czy po zauważeniu odprysk został zabezpieczony (np.: taśmą bezbarwną). Najważniejsze jest to, że zabezpieczamy miejsca przed dalszym pękaniem.
3Czy rodzaj szyby ma wpływ na efekt naprawy?
Tak, np. w miejscu naprawy szyby solarnej (fioletowej) może zostać biały ślad.
4Czy zabieg naprawy szyby jest bezpieczna dla szyby?
Zazwyczaj tak, ponieważ ryzyko pęknięcia takiej szyby wynosi z reguły 1-2%, ze względu na różnorodność uszkodzeń naprawa jest wykonywana na ryzyko klienta.
5Ile trwa naprawa szyby?
Naprawa szyby trwa 40-90 minut.
6Czy naprawiacie pęknięcia wzdłużne?
My nie naprawiamy pęknięć wzdłużnych, jednak są w Polsce firmy które to robią, naprawa jest ryzykowna i bardzo skomplikowana.
7Czy polerujecie rysy na szybach?
Nie i odradzamy to szczególnie na szybach czołowych, polerowanie szyb ma sens jedynie w wypadku szyb pasażerów siedzących z tyłu. W przypadku szyby czołowej efekt soczewki mniejszy bądź większy, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy.
8Czy efekt naprawy jest zależny od tego jak wygląda odprysk?
Tak, najlepsze efekty naprawy (ponad 90%) są przy uszkodzeniach typu oczko lub półksiężyc. Gwiazdki i pajączki słabiej się wypełniają. Można je zabezpieczyć przed dalszym pękaniem ale efekt wizualny czasem wynosi jedynie 50%. Żywica ma nieco inną strukturę niż szkło, co sprawia, że inaczej załamuje światło.
9Czy wiercicie w szybach?
Nie, wszelkie zabrudzenia usuwamy igłą lub innymi specjalnymi narzędziami.

Polerowanie lakieru

1Jak głębokie rysy można usuwać?
Można usuwać rysy które nie są głębsze od grubości lakieru bezbarwnego (nie wchodzi w nie paznokieć).
2Ile czasu trwa polerowanie?

1 element do kilkudziesięciu minut.

Całe auto: (jest to bardzo zależne od wielkości auta, stanu oraz twardości lakieru)

1-etap: 1 dzień
2-etapy: 1-3 dni
3-etapy: 2-4 dni.

3Z jakich myjni należy korzystać po polerowaniu?
Jeśli chodzi o mycie to polecamy oczywiście myjnie detailingowe, ale też dobre myjnie ręczne oraz bezdotykowe. Zdecydowanie odradzamy wszystkie myjnie automatyczne. Jeśli ktoś myje auto ,,na własnym podwórko" to polecamy do mycia wszystkie produkty marki ADBL są to produkty przeznaczone typowo do detailingu.
4Czy po polerowaniu lakier jest zabezpieczany?
Tak, zawsze po polerowaniu zabezpieczamy lakier woskiem GRATIS. Dla wymagających mamy także w ofercie powłoki ceramiczne.
5Jaką trwałość ma efekt wypolerowanego lakieru?
Efekt polerowania utrzymywać się będzie tak długo, jak długo lakier nie zostanie ponownie porysowany. Lakier po polerowaniu jest zbliżony wyglądem i wytrzymałością do nowego lakieru, warto jest myć auto w odpowiedni sposób aby za szybko go nie porysować oraz dobrym pomysłem jest jego zabezpieczenie.

Polerowanie lamp

1Jaki efekt uzyskujemy po polerowaniu kloszy lamp?
Klosze lamp wyglądają jak nowe.
2Jak trwały jest efekt?

Trwałość efektu zależna jest przede wszystkim od tego z jakiej jakości materiałów wykonane są lampy.

Znaczenie ma także:

  • czy auto jest garażowane (światło UV to niszczyciel lamp)
  • na jakich myjniach auto jest myte (silna chemia dodatkowo je niszczy)
  • czy lampy zostały zabezpieczone (zabezpieczenie lamp, szczególnie ceramiczne spowalnia proces niszczenia się lamp, zabezpieczenie zmniejsza skutki silnej chemii oraz światła UV)

Zazwyczaj w dziesięcioletnich autach efekt utrzymuje się 3-5 lat, jednak w związku z powyższym jest to zależne od wielu czynników.

3Z jakich myjni należy korzystać po renowacji lamp?
Po renowacji kloszy lamp należy korzystać z myjni ręcznych lub bezdotykowych które nie korzystają z silnej chemii (np. do mycia ciężarówek) w celu przyśpieszenia mycia auta. Chemii na auta nie można także aplikować kiedy są gorące (w słoneczny dzień na myjni bezdotykowej, zalecamy zlać najpierw auto wodą aby je ostudzić).
4Czy można usunąć drobne rysy po kolizjach?
Tak jeśli nie są zbyt głębokie. Dla takiego samego wyglądu obu reflektorów drugi nie uszkodzony reflektor także odświeżamy.
5Czy można zabezpieczyć lampy po renowacji?
Tak, lampy zawsze zabezpieczamy powłoką woskową GRATIS, ale mogą one zostać zabezpieczone powłoką ceramiczną która utrzyma się na nich do 2 lat, w tym czasie powłoka będzie je chronić przed działaniem światła UV, agresywną chemią z myjni oraz drobnymi ryskami.
6Czy zregenerujecie także odbłyśnik w lampie?
Nie. Usługa polerowania lamp dotyczy ich polerowania od strony zewnętrznej. Jeżeli wewnątrz lamp są jakieś defekty to zalecamy ich wymianę.
7Czy polerowanie lamp odbywa się na aucie? Czy są one demontowane?
Lampy polerujemy zazwyczaj na aucie, głównie ze względu iż maszyna polerska działa z pewną siłą i zdemontowaną lampę ciężko jest unieruchomić, dlatego osobiście ich nie demontujemy do polerowania.
8Ile czasu trwa polerowanie lamp?
Polerowanie lamp trwa zazwyczaj od nieco ponad godzinę do dwóch godzin.

Ceramiczna ochrona lakieru

1Jak długo utrzymuje się powłoka na lakierze?

Powłoka ceramiczna według danych producenta utrzymuje się do 5 lat. Powłoka hydrofobowa ok 12 miesięcy. Powłoka ceramiczna to zawsze minimum 2 warstwy (nawet aplikowana w 1 warstwie wytwarza ona część dolną i górną): ceramika chroniąca lakier przed mikro-ryskami nie posiadająca właściwości hydrofobowych oraz powłoka hydrofobowa która jest na wierzchu i chroni ona dolną warstwę mimo iż zawsze jest delikatniejsza (mniej odporna na chemię itp). Co ok 12 miesięcy jest wskazana ponowna hydrofobizacja lakieru.(hydrofobizacja lakieru to nie kolejna aplikacja ceramiki ale można w tym celu także dołożyć dodatkową warstwę ceramiki)

Istnieją powłoki 10 letnie...tak nawet jest na nie gwarancja, ale jest też sporo gwiazdek (****) najsilniejsze powłoki hydrofobowe wytrzymują i tak max 15 miesięcy więc pierwsza (*) to konieczność corocznej hydrofobizacji lakieru w tym nie ma nic dziwnego tak to już jest jeśli chcemy aby efekt hydrofobowy był zawsze na wysokim poziomie. Kolejna (*) to konieczność mycia auta wyłącznie w myjni gdzie aplikowano powłokę, takie mycia swoje kosztują i są stosowane tam dodatkowe 'bustery' przedłużające żywotność powłoki hydrofonowej. W przypadku lakieru który będzie miał taką opiekę jego ochrona nie skończy się nigdy. - ale u nas nie chodzi o to aby uzależniać od siebie klienta...

Żywotność powłok jest zależna przede wszystkim od stosowanej chemii na myjniach, im chemia jest bardziej agresywna tym może bardziej oddziaływać na powłokę. Karoserie pokrytą powłoką jest znacznie łatwiej czyścić, dzięki czemu nie ma konieczności stosowania agresywnej chemii. Wpływ na żywotność powłoki ma również ilość myć oraz to czy lakier otrzymuje coś do podbicia efektu hydrofobowego może to być specjalny 'buster' stosowany co kilka miesięcy może zastąpić ponowną aplikację powłoki hydrofobowej po 12 miesiącach lub tzw. szybki wosk który będzie chronił powłokę między myciami, podbije siłę i wydłuży żywotność powłoki.

2Dlaczego powłokę ceramiczną należy co roku konserwować?
Powłoka na lakierze izoluje go od otaczających lakier zanieczyszczeń, cześć zanieczyszczeń takich jak lotna rdza (opiłki z tarcz hamulcowych) oraz asfalt zbierają się na powłoce, przez co aby lakier był ładny należy wykonać mycie detailingowe. Ponad to powłoka hydrofobowa chroniąca ceramikę po ok. roku kończy swój żywot. Powłoka hydrofobowa nie tylko przedłuża żywot ceramiki ale także daje efekt hydrofobowy który to ułatwia mycie auta, powłoka nie musi być konserwowana sztywno co 12 miesięcy, ponieważ jedno auto w tym czasie zrobi 5 tyś. kilometrów a inne 100 tyś. kilometrów, dużo tu zależy od ilości myć i tego jak silna chemia jest używana na myjniach, ale o tym więcej w BLOGU.
3Z jakich myjni należy korzystać po aplikacji powłoki ceramicznej na lakier?
Jeśli chodzi o mycie to polecamy oczywiście myjnie detailingowe, ale też dobre myjnie ręczne oraz bezdotykowe. Zdecydowanie odradzamy wszystkie myjnie automatyczne. Im silniejsza chemia na myjniach tym żywotność powłoki krótsza, dla tego wybór myjni jest bardzo ważny, a my zapraszamy po około roku na konserwację powłoki ceramicznej.

Pamiętaj! Po aplikacji nie myj auta przez 7 dni, aby powłoka miała czas na całkowite związanie się z lakierem.

Jeśli ktoś myje auto ,,na własnym podwórko" to polecamy do mycia wszystkie produkty marki ADBL są to produkty przeznaczone typowo do detailingu.
4Jak zachowuje się zabezpieczona powierzchnia przy mrozie bądź upale?
Powłoka jest całkowicie odporna na mróz i wysokie temperatury.
5Czy powłoka ceramiczna zabezpieczy lakier przed ptasimi odchodami?
Tak, ale mimo wszystko szczególnie w upalne dni należy choć spłukać ubrudzone miejsce.
6Czy powłoka ceramiczna chroni przed rysami?

Tak, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Normalny lakier bez zabezpieczeń- lakier bezbarwny – to lakier ochronny, lakiery bezbarwne są lepsze i gorsze, zazwyczaj im nowsze auta tym słabszy bezbarwny – nie mówiąc już o lakierach UNI. Powłoka ceramiczna podnosi ochronę lakieru bezbarwnego przed rysami o nazwijmy to ‘poziom wyżej’ czyli twarde lakiery będą jeszcze bardziej odporne na rysy, a lakiery miękkie zbliżą się odpornością ku zwyczajnym lakierom.

Głównym celem ochrony powłoki (pod względem zarysowań) jest zabezpieczenie lakieru przed tarciem gąbki z myjni. Różnica pomiędzy lakierem zabezpieczonym, a nie zabezpieczonym jest idealnie widoczna po zabezpieczeniu lakieru pół na pół i porysowaniu kluczem oczkowym, ale o tym więcej w BLOGU.

7Ile czasu trwa polerowanie i aplikacja powłoki?
Czas całego zabiegu jest bardzo zależny od stanu lakieru i wielkości auta, trwa 2-5 dni + czas na wstępne utwardzenie się powłoki. Auta zazwyczaj przyjmujemy w poniedziałki rano, aby oddać je zazwyczaj w środę/czwartek rano, dużo tu zależy od wielkości auta (powierzchni do wypolerowania) oraz stanu lakieru, sama aplikacja powłoki zajmuje mniej więcej podobną ilość czasu.
8Dlaczego auto przed aplikacją ceramiki należy wypolerować?
Zaaplikowana powłoka ceramiczna działa jak soczewka powiększająca. Jeżeli na aucie są widoczne rysy, to po nałożeniu powłoki ceramicznej będą widoczne jeszcze bardziej, ceramika to produkt dość drogi przeznaczony do zabezpieczania raczej lśniącego lakieru, nie ma sensu zabezpieczanie rys, ponad to świeżo wypolerowany lakier lepiej wiąże się z powłoką.
9Czym myć felgi zabezpieczone ceramiką?
Normalnie felgi nieposiadające zabezpieczenia myje się preparatami dedykowanymi do mycia felg które są środkami dość agresywnymi. W przypadku felg zabezpieczonych ceramiką środki takie nie są zalecane, ale też nie są potrzebne, jeżeli felga nie będzie nadmiernie zaniedbana możemy ją myć jak całe auto – czyli piana aktywna, płukanie, ewentualnie gąbkowanie (po przegąbkowaniu całego auta, felgi na końcu).

Nano wycieraczka

1Przy jakiej prędkości woda jest zdmuchiwana z powierzchni szyby?
Przy ok.60km/h dużo zależy od kąta pochylenia szyby.
2Jak długo utrzymuje się Nano wycieraczka?
Nano wycieraczka na szybie czołowej utrzymuje się do maksymalnie kilku miesięcy, dużo zależy od częstotliwości myć auta, stosowanej chemii na myjniach, częstotliwości używania wycieraczek oraz agresywności płynu do spryskiwaczy. Na szybach bocznych nano wycieraczka powinna utrzymywać do 24 miesięcy.
3Z jakich myjni należy korzystać po aplikacji Nano wycieraczki?
Po aplikacji należy korzystać z myjni ręcznych lub myjni bezdotykowych, miejsca zabezpieczone powłoką powinny się dość dobrze doczyścić pod ciśnieniem. Niewolno natomiast korzystać z myjni automatycznych lub ,,tunelowych”.
4Co to jest ,,mgiełka wodna” po przetarciu wycieraczkami?
,,Mgiełka wodna” to odparowywująca woda, po aplikacji nano wycieraczki wydłuża się odrobinę czas w jakim ona znika(po przetarciu szyby wycieraczkami).
5Jak zachowuje się zabezpieczona powierzchnia przy mrozie bądź upale?
Powłoka jest całkowicie odporna na mróz i wysokie temperatury. Ponadto podczas zimy szybę jest łatwiej oczyścić z lodu.

Nanotechnologiczna impregnacja tapicerki

1Jak długo utrzymuje się impregnat na tapicerce?
Na fotelu kierowcy od 6 do 12 miesięcy. Natomiast na pozostałych fotelach/tylnej kanapie ok. 2 lat, wszystko zależny od częstotliwościowy używania danych siedzisk. Zużycie jest zależne od tarcia, znane są przypadki kiedy powłoka trzyma się na tylnej kanapie przez więcej niż 6 lat, ale też są przypadki zniknięcia jej w kilka miesięcy na fotelu kierowcy, wszystko zależy jakie robimy przebiegi oraz w ile osób robimy te przebiegi, ważne też jest z jakiego materiału została wykonana tapicerka.
2Podobno tapicerka jest fabrycznie impregnowana, czy to prawda?
Tak, dlatego też nowe samochody łatwiej jest utrzymać w czystości (np.: w wypadku wylanego soku łatwiej jest doczyścić nową tapicerkę). Warto jest odświeżyć fabryczną impregnację choć raz na kilka lat, a szczególnie warto to zrobić po praniu.
3Czy impregnacja tapicerki uratuje ją przed rozlaną kawą?
Pomoże w tym, pod warunkiem szybkiego wyczyszczenia jej, rozlana kawa będzie się utrzymywać bez kontaktu z materiałem lecz po pewnym czasie może się wślizgnąć między zabezpieczone włókna, dlatego warto jak najszybciej wytrzeć tapicerkę, natomiast jeśli dojdzie do zaschnięcia, tapicerka daje się dużo łatwiej wyprać i mamy dużo większe szanse na uratowanie jej.
4Czy tapicerkę po impregnacji można prać?
Tak, nie powinno się jej jedynie szczotkować. Każde pranie szczególnie pierwsze osłabia powłokę, jednak jest ona dalej, a ,,efekt lotosu” ulega z reguły jedynie osłabieniu.
5Czy impregnacja tapicerki zmienia ją w samoczyszczącą?
Nie, ponieważ nie ma samoczyszczących się powierzchni. Powierzchnia posiada właściwości ochronne, które powodują odbijanie się zabrudzeń i nie dopuszczają do wchłonięcia ich przez tkaninę. Dzięki temu czyszczenie materiału jest znacznie łatwiejsze i dokładniejsze.
6Czy zmieniają się właściwości oddechowe bądź dotykowe zabezpieczonej tapicerki?
Nie, tapicerka nie traci na walorach oddechowych czy dotykowych. Kolor także nie ulega zmianie.
7Jak zachowuje się zabezpieczona powierzchnia przy mrozie bądź upale?
Powłoka jest całkowicie odporna na mróz i wysokie temperatury.

Ozonowanie klimatyzacji

1Jak długo trwa ozonowanie?
Samo ozonowanie trwa maksymalnie 20-30 minut, pamiętać jednak należy o praniu lub przynajmniej odkurzaniu przed ozonowaniem. A po ozonowaniu powinno się wietrzyć auto przez 20-40 minut (duże stężenie ozonu który nie uległ jeszcze rozpadowi może wywołać zawroty głowy) po tym czasie można już bezpiecznie podróżować autem.
2Jak przygotować auto do ozonowania?
Dla zwiększenie efektywności ozonowania przed zabiegiem powinno się wyprać oraz wysuszyć auto lub przynajmniej je odkurzyć. Pamiętajmy że ozon to gaz i nie jest on w stanie wynieść śmieci z auta, ani też odciągnąć kurzu z tapicerki tak jak odkurzacz piorący, ale jest on świetny do oczyszczenia końcowego oraz oczyszczenia miejsc gdzie odkurzacze nie mają jak się dostać (gaz wchodzi wszędzie).
3Czy ozonowanie jest bezpieczne dla zdrowia?
Tak. Ozon nie wytwarza produktów ubocznych, szybko ulega rozpadowi. Jednak trzeba po ozonowaniu wywietrzyć auto (20-40 minut) w tym czasie większość ozonu się rozpadnie, a reszta która uległa połowicznemu rozpadowi wywietrzy się.
4Czy po ozonowaniu czuć ozon?
Zazwyczaj tak, szczególnie jeśli ozonowanie trwało długo ze względu na uporczywe zapachy. Nie jest to intensywny zapach i może się utrzymać maksymalnie kilka dni.
5Czy ozonowanie usunie całkowicie zapach po papierosach?
Ozonowanie jest bardzo skuteczne, jednak w przypadku bardzo zagrzybionych aut, lub jeżdżących popielniczek efekt może nie być całkowity ale na pewno różnica będzie ogromna.