W Polsce coraz częściej spotyka się zjawisko gradobicia. Szczególne nasilenie jest zazwyczaj pomiędzy majem, a sierpniem, które obfitują w ostrzeżenia Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej o gwałtownych burzach i gradzie. W ostatnich latach padają smutne rekordy z tym związane. W 2018 można było przeczytać: „Wielkie gradobicie na Mazurach. Kule wielkości piłeczek do golfa”. W 2019 zaś: „Największy grad spadł prawdopodobnie w rejonie Gorzowa Wielkopolskiego. Jego średnica osiągnęła aż 8-9 cm, a miejscami (m.in. miejscowość Wojciechów) około 10 cm!!! Takiego gradu nie notowaliśmy w Polsce co najmniej od 2011 r.”
Takie zjawiska atmosferyczne są zagrożeniem dla życia i zdrowia ludzkiego, ale także dla mienia. Co roku, grad uszkadza setki, a nawet tysiące pojazdów w całym kraju powodując uszkodzenia karoserii oraz szyb samochodowych.

Wyciąganie wgnieceń PDR
Poznaj metodę PDR

Duża ilość drobnych wgnieceń nie koniecznie oznacza że naprawa będzie droga. Wgniecenia po gradobiciu są zazwyczaj prostsze i szybsze do naprawy w porównaniu do wgnieceń parkingowych, ponad to liczymy je hurtowo dzięki czemu cena jednostkowa za wgniecenie jest niższa. Im więcej jest wgnieceń i im są one drobniejsze tym wyższy rabat.
Drobne gradobicia jesteśmy w stanie naprawić nawet w ciągu 1 dnia. Wycena uszkodzeń po gradobić to sprawa bardzo indywidualna i możliwa jest jedynie po oględzinach auta na żywo. Przy takich oględzinach bierzemy pod uwagę nie tylko wielkość wgnieceń i ich ilość ale także ich umiejscowienie, grubość blachy, materiał z jakiego jest blacha, wiek lakieru, głębokość i ostrość wgnieceń oraz dostęp do wgnieceń.
Twoje auto doświadczyło gradobicia? Skontaktuj się
