FAQ

  • Pytania ogólne:
  • Dlaczego nie ma podanych godzin pracy?

    Ponieważ na co dzień obsługujemy inne firmy w ich siedzibach. Godziny otwarcia ustalane są indywidualnie z klientem.

  • INSTRUKCJA DZIAŁANIA POGOTOWIA PDR
    1. Przed lub tuż po zgłoszeniu uszkodzenia wyślij zdjęcia uszkodzenia MMS-em (504-309-429) lub mailem biuro@blachmed.pl
    2. Dojazd jest możliwy jedynie do firm w których są odpowiednie warunki do wykonywania prac czyli miejsce jest zadaszone/ogrzewane, jest dostęp do prądu itp. Nie dojeżdżamy do klientów indywidualnych.
    3. Minimum logistyczne – jest naliczane w przypadku zleceń nie przekraczających kwoty minimum logistycznego. Przykłady:

    -1 wgniecenie to koszt równy minimum logistycznemu,

    -2 wgniecenia na jednym aucie to koszt równy minimum logistycznemu,

    -4 wgniecenia na jednym aucie to koszt zgodny z cennikiem,

    Minimum logistyczne nie jest naliczane jeżeli źle ocenimy nasze możliwości na podstawie zdjęć oraz oględzin przed rozpoczęciem prac.(tzn. jeżeli przy obu ocenach stwierdzimy iż uszkodzenie da się naprawić, a naprawa się nie powiedzie).

    W przypadku sytuacji gdy na miejscu okazuje się iż wgniecenie można jedynie lub najprawdopodobniej jedynie zmniejszyć można zrezygnować z naprawy bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych.

    Minimum logistyczne jest bezwzględnie naliczane w przypadku gdy:

    -wgniecenie zostanie usunięte (nawet jedno),

    - wgniecenie zostanie zminimalizowane (a przed rozpoczęciem prac zostanie stwierdzone iż wgniecenie można jedynie zminimalizować)(nawet jedno),

    - zdjęcia nie zostały przesłane,

    -zdjęcia zostały źle wykonane,

    -gdy auto przeznaczone do naprawy nie zjawi się,

    1. Wgniecenia na każdym aucie liczone są oddzielnie.
    2. Gdy auta przeznaczonego do naprawy nie ma na czas naliczana jest opłata 50 zł netto za każdą pełną godzinę.
    3. Firmy współpracujące powinny informować klientów o tym iż:

    -Elementy lakierowane naprawiane są na odpowiedzialność klienta.

    -W przypadku naprawy odprysków szyb istnieje ryzyko ich pęknięcia ok. 1-2%.

     

    Prosimy o szczegółowe zdjęcia abyśmy mogli jak najdokładniej ocenić czy jest sens naprawy.

  • Bezlakierowe usuwanie wgnieceń po gradobiciu:
  • Czy lakier musi być oryginalny?

    Nie, choć najlepiej aby lakier był oryginalny, jeżeli lakier został źle położony może dojść do oderwania lakieru na źle polakierowanym elemencie, jednak takie przypadki są bardzo rzadkie.

  • Czy pod lakierem może być szpachla?

    Nie, fragmenty elementów na których jest szpachla nie mogą być naprawiane techniką PDR.

  • Jak długo zajmuje usuwanie wgnieceń po gradobiciu?

    Przykładowo 100 małych wgnieceń jesteśmy w stanie usunąć nawet w mniej niż 24 godziny, poprzez skierowanie do pracy przy tym aucie kilku techników. Przy wycenie auta po gradobiciu zawsze podajemy przedział czasu jaki jest nam potrzebny na naprawę.

  • Czy lakier może być uszkodzony?

    Nie powinien, ewentualne zarysowania jesteśmy w stanie spolerować jednak jeżeli lakier bezbarwny został uszkodzony, uszkodzenie lakieru się nie zmieni. Jeżeli chcemy naprawić auto bezlakierowo, lakier nie może być uszkodzony, jeżeli lakier został uszkodzony dany element można naprawić ,,pod lakier”, dzięki czemu ilość szpachli zostaje ograniczona z reguły do zera (chyba, że jest to ,,trudny przypadek”).

  • Jak duże wgniecenia po gradobiciu można usuwać?

    Można usuwać nawet bardzo duże wgniecenia wszystko zależy od głębokości wgnieceń oraz twardości blachy. Dla przykładu samochody marki Volkswagen, Kia czy Hyundai z reguły mają miękką blachę i można tam usuwać dwa razy większe wgniecenia niż w przykładowo samochodach marki Volvo. Z reguły granica zaczyna się przy wgnieceniach wielkości monety 50groszowej/5złotowej, ale często można usuwać i większe wgniecenia po gradobiciu.

  • Czy można naprawiać elementy aluminiowe?

    Tak, ale takie elementy są zdecydowanie trudniejsze w naprawie i co za tym idzie nasze możliwości są bardziej ograniczone.

  • Czy można naprawiać elementy pokryte folią?

    To zależy od: folii, ilości wgnieceń oraz dostępu do wgnieceń. W razie konieczności zrywania folii jesteśmy w stanie to zrobić, oraz możemy skierować państwa do odpowiedniej firmy oklejającej auta.

  • Naprawa (pod lakier) dużych wgnieceń po gradobiciu:
  • Jaki ma sens naprawa ,,pod lakier”?

    Przede wszystkim unikamy wymiany elementów, szczególnie ważny jest dach, poza tym unikamy ,,siadania szpachli”, mamy mniejszą utratę wartości auta, szpachla jeśli jest to nie ma jak odpaść, to nie kilka milimetrów lecz z reguły góra jeden milimetr.

  • Dlaczego auta po gradobiciu nie można tak po prostu wyszpachlować?

    Ponieważ ilość szpachli była by zbyt duża, szpachla na dachu by popękała, jeżeli decydujemy się wyłącznie na naprawę tradycyjną dach trzeba wyciąć i wspawać nowy. Jednak przed taką naprawą warto przeprowadzić analizę ekonomiczną naprawy danego auta, szczególnie pod kontem jego utraty wartości (dużo szpachli, wymieniony dach(naruszona konstrukcja)).

  • Usuwanie wgnieceń parkingowych itp.:
  • Czy wgniecenia parkingowe należą do łatwych wgnieceń, czy raczej do trudnych?

    Zdecydowanie najczęściej są to wgniecenia trudne, czasem są usuwalne w 100% czasem na tyle, ze widać je jedynie w naszych specjalnych lampach, ale i bywa, że udaje się je tylko zmniejszyć, wszystko zależy od wielkości i głębokości wgniecenia oraz twardości blachy.

  • Czy problemem jest usuwanie wgnieceń na przetłoczeniach?

    Tak, takie wgniecenia często nie wychodzą w 100% jednak często można je zminimalizować w bardzo znacznym stopniu.

  • Na wgnieceniu odbiło się wzmocnienie, czy da się je wbić?

    Jeżeli wystaje lekko to tak, jeśli mocno to da się to jedynie lekko wbić (blacha uległa trwałej deformacji).

  • Czy lakier musi być oryginalny?

    Nie, choć najlepiej aby lakier był oryginalny, jeżeli lakier został źle położony może dojść do oderwania lakieru na źle polakierowanym elemencie, jednak takie przypadki są bardzo rzadkie.

  • Czy lakier może być uszkodzony?

    Nie powinien, ewentualne zarysowania jesteśmy w stanie spolerować jednak jeżeli lakier bezbarwny został uszkodzony, uszkodzenie lakieru się nie zmieni, natomiast jeżeli uszkodzenie sięga ,,do blachy”, element trzeba koniecznie polakierować.

  • Czy pod lakierem może być szpachla?

    Nie, fragmenty elementów na których jest szpachla nie mogą być naprawiane techniką PDR.

  • Jak długo zajmuje naprawa jednego wgniecenia?

    Od 15 minut do godziny.

  • Jak duże wgniecenia można usuwać?

    Można usuwać nawet bardzo duże wgniecenia wszystko zależy od głębokości wgnieceń oraz twardości blachy. Dla przykładu samochody marki Volkswagen, Kia czy Hyundai z reguły mają miękką blachę i można tam usuwać dwa razy większe wgniecenia niż w przykładowo samochodach marki Volvo. Z reguły granica zaczyna się przy wgnieceniach wielkości monety 50groszowej/5złotowej, ale często można usuwać i większe wgniecenia

  • Czy można naprawiać elementy aluminiowe?

    Tak, ale takie elementy są zdecydowanie trudniejsze w naprawie i co za tym idzie nasze możliwości są bardziej ograniczone.

  • Czy można naprawiać elementy pokryte folią?

    To zależy od: folii, ilości wgnieceń oraz dostępu do wgnieceń. W razie konieczności zrywania folii jesteśmy w stanie to zrobić, oraz możemy skierować państwa do odpowiedniej firmy oklejającej auta.

  • Naprawa dużych wgnieceń parkingowych itp. ,,pod lakier”:
  • Jaki ma sens naprawa ,,pod lakier”?

    Przede wszystkim unikamy wymiany elementów, szczególnie ważny jest dach, poza tym unikamy ,,siadania szpachli”, mamy mniejszą utratę wartości auta, szpachla jeśli jest to nie ma jak odpaść.

  • Naprawa wgnieceń po opadzie śniegu:
  • Jaki ma sens naprawa ,,pod lakier”?

    Przede wszystkim unikamy wymiany elementów, szczególnie ważny jest dach, poza tym unikamy ,,siadania szpachli”, mamy mniejszą utratę wartości auta, szpachla jeśli jest to nie ma jak odpaść, to nie kilka milimetrów lecz z reguły góra jeden milimetr.

  • Dlaczego auta po opadzie śniegu nie można tak po prostu wyszpachlować?

    Ponieważ ilość szpachli była by zbyt duża, szpachla na dachu by popękała, jeżeli decydujemy się wyłącznie na naprawę tradycyjną dach trzeba wyciąć i wspawać nowy. Jednak przed taką naprawą warto przeprowadzić analizę ekonomiczną naprawy danego auta, szczególnie pod kontem jego utraty wartości (dużo szpachli, wymieniony dach(naruszona konstrukcja)).

  • Czy można naprawić tak duże wgniecenia bez lakierowania?

    Tak, jednak każdy przypadek jest inny w wielu autach dachy daje się naprawić w 100%, w innych na tyle, że się nie rzuca w oczy, ale bywa też, że taka naprawa ratuje auto jedynie przed wymianą dachu.

  • Ozonowanie klimatyzacji:
  • Jak długo trwa ozonowanie?

    Samo ozonowanie trwa maksymalnie 20-30 minut, pamiętać jednak należy o praniu lub przynajmniej odkurzaniu przed ozonowaniem. A po ozonowaniu powinno się wietrzyć auto przez 20-40 minut (duże stężenie ozonu który nie uległ jeszcze rozpadowi może wywołać zawroty głowy) po tym czasie można już bezpiecznie podróżować autem.

  • Jak przygotować auto do ozonowania?

    Dla zwiększenie efektywności ozonowania przed zabiegiem powinno się wyprać oraz wysuszyć auto lub przynajmniej je odkurzyć. Pamiętajmy że ozon to gaz i nie jest on w stanie wynieść śmieci z auta, ani też odciągnąć kurzu z tapicerki tak jak odkurzacz piorący, ale jest on świetny do oczyszczenia końcowego oraz oczyszczenia miejsc gdzie odkurzacze nie mają jak się dostać (gaz wchodzi wszędzie).

     

  • Czy ozonowanie jest bezpieczne dla zdrowia?

    Tak. Ozon nie wytwarza produktów ubocznych, szybko ulega rozpadowi. Jednak trzeba po ozonowaniu wywietrzyć auto (20-40 minut) w tym czasie większość ozonu się rozpadnie, a reszta która uległa połowicznemu rozpadowi wywietrzy się.

  • Czy po ozonowaniu czuć ozon?

    Czasem tak, szczególnie jeśli ozonowanie trwało długo ze względu na uporczywe zapachy. Nie jest to intensywny zapach i może się utrzymać maksymalnie kilka dni.

  • Czy ozonowanie usunie całkowicie zapach po papierosach?

    Ozonowanie jest bardzo skuteczne, jednak w przypadku bardzo zagrzybionych aut, lub jeżdżących popielniczek efekt może nie być całkowity ale na pewno różnica będzie ogromna.

  • Naprawa odprysków szyb:
  • Czy każde uszkodzenie szyby można naprawić?

    Niestety nie. Głównie naprawie podlegają tylko odpryski nie przekraczające wielkością monety 5-cio złotowej. Odprysk również nie powinien znajdować się blisko krawędzi szyby (min. 10 cm).

  • Czy po naprawie zostanie jakiś ślad?

    Tak, zawsze po naprawie zostaje ślad. Przeważnie jest to bardzo mały, ledwie widoczny punkt. Dużo zależy jak długo auto jeździło z takim odpryskiem i czy po zauważeniu odprysk został zabezpieczony (np.: taśmą bezbarwną). Najważniejsze jest to, że zabezpieczamy miejsca przed dalszym pękaniem.

  • Czy rodzaj szyby ma wpływ na efekt naprawy?

    Tak, np. w miejscu naprawy szyby solarnej (fioletowej) może zostać biały ślad.

  • Czy operacja naprawy szyby jest bezpieczna?

    Zazwyczaj tak, ponieważ ryzyko pęknięcia takiej szyby wynosi z reguły 1-2%, ze względu na różnorodność uszkodzeń naprawa jest wykonywana na ryzyko klienta.

  • Ile trwa naprawa szyby?

    Naprawa szyby to operacja trwająca 40-90 minut.

  • Czy naprawiacie pęknięcia wzdłużne?

    My nie naprawiamy pęknięć wzdłużnych jednak są w Polsce firmy które to robią, naprawa jest ryzykowna i bardzo skomplikowana, szyba jest także nawiercana.

  • Czy polerujecie rysy na szybach?

    Nie i odradzamy to szczególnie na szybach czołowych, polerowanie szyb ma sens jedynie w wypadku szyb pasażerów siedzących z tyłu. W przypadku szyby czołowej efekt soczewki mniejszy bądź większy, zmniejsza bezpieczeństwo jazdy.

  • Czy wiercicie w szybach?

    Nie, wszelkie zabrudzenia usuwamy igłą lub innymi specjalnymi narzędziami.

  • Pranie i detailing wnętrza:
  • Ile czasu trwa pranie?

    Samo pranie trwa w zależności od wielkości i zabrudzenia auta 4-6 godzin. Auto następnie jest suszone dmuchawą, ale zanim całkowicie wyschnie mija trochę czasu, najlepiej jest odebrać auto na następny dzień.

  • Czy pierzecie podsufitki?

    Podsufitki jako, że są wykonane z materiału który nie jest przyszyty lecz przyklejony do gąbki są narażone na odklejanie się, dlatego też podsufitki pierzemy jedynie na życzenie i odpowiedzialność klienta, wykonujemy to w sposób bezpieczny ostrożnie używając wody i środków piorących.

  • Czy usuwacie z tapicerki gumę do żucia?

    Tak, często nie jest to łatwe, ale rozpuszczamy ją.

  • Nano wycieraczka:
  • Przy jakiej prędkości woda jest zdmuchiwana z powierzchni szyby?

    Przy ok.60km/h dużo zależy od kąta pochylenia szyby.

  • Jak długo utrzymuje się nano wycieraczka?

    Nano wycieraczka na szybie czołowej utrzymuje się do 24 miesięcy, dużo zależy od częstotliwości myć auta, stosowanej chemii na myjniach, częstotliwości używania wycieraczek oraz agresywności płynu do spryskiwaczy. Na szybach bocznych nano wycieraczka powinna utrzymywać się powyżej 24 miesięcy.

  • Z jakich myjni należy korzystać po aplikacji nano wycieraczki?

    Po aplikacji należy korzystać z myjni ręcznych, myjnie ,,bezdotykowe” to prawdziwa ostateczność ponieważ stosowane tam chemie są bardzo agresywne, miejsca zabezpieczone powłoką powinny się dość dobrze doczyścić po opłukaniu samą wodą pod ciśnieniem. Niewolno natomiast korzystać z myjni automatycznych lub ,,tunelowych”.

  • Co to jest ,,mgiełka wodna” po przetarciu wycieraczkami?

    ,,Mgiełka wodna” to odparowywująca woda, po aplikacji nano wycieraczki wydłuża się odrobinę czas w jakim ona znika(po przetarciu szyby wycieraczkami).

  • Jak zachowuje się zabezpieczona powierzchnia przy mrozie bądź upale?

    Powłoka jest całkowicie odporna na mróz i wysokie temperatury.

  • Nanotechnologiczna impregnacja tapicerki:
  • Jak długo utrzymuje się nanotechnologiczna impregnacja tapicerki?

    Na fotelu kierowcy od 6 do 12 miesięcy.Natomiast na po pozostałych fotelach/tylnej kanapie ok. 2 lat, wszystko zależny od częstotliwościowy używania danych siedzisk.  Dużo zależy od tarcia, znane są przypadki kiedy powłoka trzyma się na tylnej kanapie przez więcej niż 6 lat, ale też są przypadki zniknięcia jej w miej niż rok na fotelu kierowcy, wszystko zależy jakie robimy przebiegi oraz w ile osób robimy te przebiegi, ważne też jest z jakiego materiału została wykonana tapicerka.

  • Podobno tapicerka jest fabrycznie impregnowana, czy to prawda?

    Tak, dlatego też nowe samochody łatwiej jest utrzymać w czystości (np.: w wypadku wylanego soku łatwiej jest doczyścić nową tapicerkę). Warto jest odświeżyć fabryczną impregnację choć raz na kilka lat.

  • Czy nanotechnologiczna impregnacja tapicerki uratuje ją przed wylaną kawą?

    Tak, pod warunkiem szybkiego wyczyszczenia jej, rozlana kawa będzie się utrzymywać bez kontaktu z materiałem lecz po pewnym czasie może się wślizgnąć między zabezpieczone włókna, dlatego warto jak najszybciej wytrzeć tapicerkę, natomiast jeśli dojdzie do zaschnięcia, tapicerka daje się dużo łatwiej wyprać i mamy dużo większe szanse na uratowanie jej.

  • Czy tapicerkę po nanotechnologicznej impregnacji można prać?

    Tak, nie powinno się jej jedynie szczotkować. Każde pranie szczególnie pierwsze osłabia powłokę, jednak jest ona dalej, a ,,efekt lotosu” ulega z reguły jedynie osłabieniu.

  • Czy nanotechnologiczna impregnacja tapicerki zmienia ją w samoczyszczącą?

    Nie, ponieważ nie ma samoczyszczących się powierzchni. Powierzchnia posiada właściwości ochronne, które powodują odbijanie się zabrudzeń i nie dopuszczają do wchłonięcia ich przez tkaninę. Dzięki temu czyszczenie materiału jest znacznie łatwiejsze i dokładniejsze.

  • Czy zmieniają się właściwości oddechowe bądź dotykowe zabezpieczonej tapicerki?

    Nie, tapicerka nie traci na walorach oddechowych czy dotykowych.

  • Jak zachowuje się zabezpieczona powierzchnia przy mrozie bądź upale?

    Powłoka jest całkowicie odporna na mróz i wysokie temperatury.

  • Polerowanie i renowacja lakieru:
  • Jak głębokie rysy można usuwać?

    Można usuwać rysy które nie są głębsze od grubości lakieru bezbarwnego (nie wchodzi w nie paznokieć).

  • Czy podczas polerowania lakieru istnieje ryzyko przedarcia lub przegrania lakieru?

    Jedynie w teorii, dzięki dużemu doświadczeniu zniwelowaliśmy ryzyko przegrzania lakieru do zera, natomiast ryzyko przedarcia lakieru jest bardzo niewielkie i istnieje jedynie w miejscach które były uprzednio uszkodzone i głęboko polerowane.

  • Ile czasu trwa polerowanie?

    1-etap: 3-5 godzin.
    2-etapy: 6-10 godzin.
    3-etapy: 1-2 dni.

  • Z jakich myjni należy korzystać po polerowaniu?

    Po polerowaniu należy korzystać z myjni ręcznych, myjnie ,,bezdotykowe” to prawdziwa ostateczność ponieważ stosowane tam chemie są bardzo agresywne. Niewolno natomiast korzystać z myjni automatycznych lub ,,tunelowych”.

  • Czy po polerowaniu lakier jest zabezpieczany?

    Tak, zawsze po polerowaniu zabezpieczamy lakier woskiem lub powłoką polimerową GRATIS. Dla wymagających mamy także w ofercie powłoki kwarcowe i ceramiczne.

  • Renowacja kloszy reflektorów poliwęglanowych (lamp):
  • Jaki efekt uzyskujemy po renowacji kloszy lamp?

    Lampy wyglądają jak nowe.

  • Jak trwały jest efekt?

    Wszystko zależy jak dbamy o auto jeżeli jeździmy na myjnie automatyczne lampy mogą się zmatowić, normalnie efekt jest utrzymywany bardzo długo z reguły dopiero po kilku latach pojawia się lekki mat, który wystarczy spolerować.

  • Z jakich myjni należy korzystać po renowacji lamp?

    Po renowacji kloszy lamp należy korzystać z myjni ręcznych, myjnie ,,bezdotykowe” to prawdziwa ostateczność ponieważ stosowane tam chemie są bardzo agresywne. Niewolno natomiast korzystać z myjni automatycznych lub ,,tunelowych”.

  • Czy można usunąć drobne rysy po drobnych kolizjach?

    Tak. Dla takiego samego wyglądu obu reflektorów drugi nie uszkodzony reflektor także odświeżamy.

  • Czy można zabezpieczyć lampy po renowacji?

    Tak, lampy mogą zostać zabezpieczone powłoką ceramiczną która utrzyma się na nich do 3 lat, w tym czasie powłoka będzie je chronić przed działaniem światła UV, agresywną chemią z myjni oraz drobnymi ryskami.

  • Nanotechnologiczna ochrona lakieru:
  • Jak długo utrzymuje się nanotechnologiczna ochrona lakieru?

    Powłoka ceramiczna do 3 lat.

     

    Powłoka kwarcowa do 2 lat.

     

    Powłoki te nie wymagają jakichkolwiek konserwacji.

     

    Żywotność powłok jest zależna przede wszystkim od stosowanej chemii na myjniach, im chemia jest bardziej agresywna tym może bardziej oddziaływać na powłokę, karoserie pokrytą powłoką jest znacznie łatwiej czyścić, dzięki czemu nie ma konieczności stosowania agresywnej chemii.

  • Z jakich myjni należy korzystać po aplikacji nanotechnologicznej ochrony lakieru??

    Po aplikacji powłoki ceramicznej lub kwarcowej należy korzystać z myjni ręcznych, myjnie ,,bezdotykowe” to prawdziwa ostateczność ponieważ stosowane tam chemie są bardzo agresywne, miejsca zabezpieczone powłoką powinny się dość dobrze doczyścić po opłukaniu samą wodą pod ciśnieniem.

     

    Niewolno natomiast korzystać z myjni automatycznych lub ,,tunelowych”.

     

    Niewolno myć auta przed upływem minimum 7 dni od aplikacji powłoki.

     

  • Jak zachowuje się zabezpieczona powierzchnia przy mrozie bądź upale?

    Powłoka jest całkowicie odporna na mróz i wysokie temperatury.

  • Czy nano powłoka zabezpieczy lakier przed ptasimi odchodami?

    Tak, ale mimo wszystko szczególnie w upalne dni należy choć spłukać ubrudzone miejsce.